pátek 10. května 2013

*Mana Lagoon Fiji Island*

Mana
Ráno v 10 mě  čekala plavba na Manu. Po prvotním šoku s platbou transferu, kdy jsme přišli o všechnu hotovost, jsme se konečně nalodili na malej člun a vyrazili směr Mana Lagoon - „pravý exotický ráj“ 
Cestou jsme míjeli spoustu mini ostrůvků s plážemi s bílým pískem, prostě podívaná jako z pohlednic… Konečně se mi roztáhly koutky do širokýho úsměvu… Tohle je pravé Fiji!

Bounty Island
Mana Island
Na Maně nás přivítal místní personál v květovaných košilích zpěvem Bula písně a objetím. Příjemná změna, co vám budu povídat. Ubytování teda bylo hodně podprůměrný, ale člověk to nemůže srovnávat, protože tady poměr cena/výkon vůbec neodpovídá… Takže v ČR bysme sice za ty peníze bydleli v hezkým hotýlku, ale tady máme boudu z vlnitýho plechu a rozvrzaný patrovky… no co, já už zažila ledacos, takže mě to nějak netrápí… jen ta velká díra ve stropě nad mou postelí trochu poutá moji pozornost, ale po ujištění od místních, že tu žádní velký pavouci nežijou, zapomínám i na ni… ;)  
(nakonec s ní přeci jen budu mít ještě jeden zážitek… hahaha 😂 )

uvítání Bula písní


První 2dny na Maně jsme se koupali, slunili (tentokrát už namazaný 20cítkou) a procházeli ostrov. Do backpackeru, kde jsme bydleli, jezděj vesměs mladý lidi z celýho světa a po večerech se tu hodně paří… Opět vzpomínám na kamarády - tady by se všem mejťákům fakt líbilo, to mi věřte 😁 Já byla první 2dny trochu přepadlá z toho, že se všichni družej a já kvůli jazykový bariéře trčim stranou… Myslim, že jsem se ještě v životě necejtila tak omezeně… 😢  ale to je asi přesně ta motivace, kterou potřebuju pro to, s tim něco udělat!



Večery na Maně byly fajn… Místní tu každej den po večeři pořádají nějaký program, první noc byly crabs závody - každej mohl vsadit 5$ na jednoho kraba (byli očíslovaný), pak se 20 krabů vypustilo uprostřed kruhu a tři co se dostali ven z kruhu jako první, vyhráli určitej počet piv 😀

Crabs závody
Další noc byla ukázka tradičních tanců včetně fire dance. Nás naučili místní Bula tanec (něco jako makarena), kterej jsme pak každou noc společně tančili 😀 Byla to docela sranda...



Třetí večer měl každej představit svou zem a něco o ní říct… to bylo fakt zajímavý 😀 Norové se zajímali, jestli je u nás legální kouřit weed 😁 Přeci jen ne ta naše republika něčim známá 😋 a Němky se zas ptali, jestli je u nás bezpečno. Ale jakým způsobem! To nás fakt dostalo…naši sousedi si vážně myslej, že jsme kdovíjakej póvl, že u nás ženy v noci nesmí vycházet ven a vládne tu mafie... to už nám teda fakt moc vtipný nepřišlo… achjo 😕


Noci na Fiji jsou krásný, teplý, no není nad to si lehnout do houpací sítě pod palmu a pozorovat noční oblohu! Hvězdy jsou tu mnohem jasnější (asi proto, že tu nemají osvětlení), je vidět krásně jasná mléčná dráha a souhvězdí Jižní Kříž, kterej vidim prvně v životě, protože u nás na severní polokouli to samozřejmě není možný…  Zato Velký vůz a Cassiopeu bych tady na jihu hledala těžko…



Spaní v našich boudách je taky v pohodě, člověk odpadne a neví o světě. Akorát ráno jsme se vždycky vzbudili poštípaný, přitom jsme tu žádný komáry neviděli. Švéd Daniel nám říkal, že to budou štěnice… hmm, že by? Jarda z toho chytá panickou hrůzu, ale mě to nijak netrápí.. co jsou vlastně vůbec štěnice? 😀
Hned druhou noc se mi tu ale stala zajímavá příhoda… uprostřed noci mi do vlasů vletěl nějakej pták (jestli to byl pták, nebo netopýr, těžko říct…podle pohybu asi netopýr 😁 ) já ho rozespalá jen z vlasů rukou odpinkla a spala sem dál 😀 Ještě chvíli byl slyšet jak se mele po pokoji, pak mi zas přistál na hlavě, ale nakonec asi našel tu správnou díru ve stropě a byl zas pryč… Ještěže to nebyl pavouk, protože to bych teda takhle v klidu dál nespinkala 😇

Místní žijou v těhlech boudách...stejně jako my baťůžkáři :)
No a jelikož místní lidi na Maně byli příjemný, jídlo mi chutnalo a čas tu plynul tak nějak pomaleji, nebyl jedinej důvod, proč si tu nakonec pobyt neprodloužit. Problém byl, že jsme u sebe neměli žádný Fijijský peníze, kvůli mystifikaci s tim transferem a nestihli sme si žádný další vyměnit. Nakonec nám řekli, že není problém to zaplatit až při návratu nebo kartou… tak fajn, budem tu další 2 noci navíc 😍


Mana Island
Třetí den jsme objevili nejkrásnější pláž Many – Sunset Beach, což je přesnej výjev pláže jak z pohlednice! Je to tu jak v ráji - bílej písek, azurová voda a nikde ani noha! Ten den přestalo svítit slunce, což jsem i uvítala, protože jsem začínala vypadat jak Rybana 😂  Počasí bylo ideální na obejití i zbytku ostrova a tak můžu s klidným svědomím říct, že jsem za 3 dny obešla celou Manu, vykoupala se na všech plážích, vystoupala na nejvyšší kopec a poznala místní mentalitu. 

Sunset Beach



Žádné komentáře:

Okomentovat