úterý 14. května 2013

Garden of the sleepig Giant, KAVA obřad a odlet!

Garden of the sleeping Giant

Ráno jsme u snídaně potkali jednoho Čecha a ten se k nám přidal na výlet do Garden of the sleeping Giant. To určitě doporučuju navštívit, jelikož je tam krásnej klid a čisto… Z Nadi se tam dostanete autobusem směr Lautoka za $1,6. Vystoupíte ve vesničce Sabeto a tam už jdete podle ukazatelů a nebo můžete čekat jestli pojede nějakej bus 😂 ale Fiji time je nejistý a tak jsme preferovali pěší túru, což byl teda v tom vedru celkem úmor!!!



Ale v zahradě spících obrů byl nádhernej chládek, všude stovky orchidejí a jiných rostlin, jezírka, lavičky, no prostě krása. Takže jsme tam nakonec strávili minimálně 2 hodiny příjemnýho relaxu. Bohužel vám nemůžu naservírovat vlastní fotky tý nádhery, jelikož mi už na Maně došly baterky ve foťáku (věčnej problém u mě že? 😊, jenže mi zaboha nešly znova dobít (asi jiný napětí v zásuvkách, nebo fakt nevim, kde byl problém, baterky se mi podařilo dobít až na Zélandu...) Přidávám sem ale aspoň něco málo z netu 😋 




A kdo by chtěl více informací o tomto místě, mrkněte sem: http://www.gardenofsleepinggiant.com/about.html
a nebo shlédněte toto Garden of the sleeping Giant video 😋

Cestou ze zahrad jsem se zastavila ve městě, koupit si Bula tričko na památku a pospíchala jsem na hostel pobalit věci. Poslední večer na Fiji se teda nesl v duchu balení, popíjení Fijijského piva a posledního večerního relaxu pouze v tílku a kraťasech… 


Poslední večer na Fiji a KAVA obřad

Ve vedlejším hotelu se zrovna konal koncert místní „Bula kapely“ s tradičním obřadem popíjení KAVY, kterého jsem se celou dobu chtěla zúčastnit a tak jsem tam nadšeně naklusala a dobrou hodinku s domorodcema pěla písně a popíjela tento tradiční nápoj...

KAVA obřad

KAVA je místní nápoj z kořenů pepřovníku, který se pomele a poté se louhuje ve vodě. Kava má barvu jak bahnitá voda a celkem podobně i chutná 😂 Pije se z kokosových skořápek, před napitím musíte tlesknout a zvolat BULA, potom skořápku vypít do dna a 3x zatleskat. Během pití KAVY byste měli pociťovat euforické stavy… Bájné opojné účinky se však u mě nedostavily ani po 5 šálku (asi jsem z ČR zvyklá na větší kalibr), pouze mě lehce brněl jazyk… A tak jsem se s místními domorodci rozloučila a šla to spláchnout ještě třičtvrtě litrovým místním pivečkem Bitter 😋

Ráno jsem vstávala v 6 a už na nás čekalo předem domluvený taxi, který nás za 13 babek dovezlo na letiště. Tady jsem utratila poslední FJD a sedla na letadlo směr Auckland… Sbohem FIJI, stálo to za to! bude se mi stejskat…  Bula Bula!

Žádné komentáře:

Okomentovat